Ahlan Wasahlan Ila........

TinggaLkan FoLLow mu wahai sahabat....sahabiahku...

Monday, July 25, 2011

REzeki ALLAH itu LuaS~




~assalamualaikum~



alahai....hari ni paling byk makan...cemana nie? makan x ingt dunia..cemana nk mgadap hari raye....tambah2 sbb aku puaser kowt...pas buke kat uma lauk sotong..g makan kat lua plk mam mi hailam Vs air ePal..pastu makan kat uma..aiskrem jgn nk ckp la..biskut...yaALLAH...makan berlebihan...ALLAH mesti marah... tp kene ingat..dalam susah2 kita....kita patut bersyukur n byk kan sabar n jgn mengeloh..sbb ape aku ckp mcm nie..eVen x dok duit....tp kita masih mampu makan....masih dpt minum air yng segar....banding shbt umat islam kita kat lua sana...mengikat perot..merintih dlm hati...mnahan lapaR dan dahaga...sedangkan aku....masih menikmati makanan dlm sedar x sedar... dan kita patut ingat....rezeki ALLAH itu luas...bukan sekadar duit itu rezeki..tp byk cara...byk benda..byk saluran..tp nape kita masih mgeluh...JOM KITA citer SAL POKOK KELAPA JER..Dgn pokok kelapa...dpt plk kelapa tua...blh perah santan...mcm2 kuih blh buat....dgn santan jgk..mcm2 lauk kita blh masak..hanya tuhan yng tahu...tiba2 nampk kelapa muda...sedap betol air kelapa minom petang2...dgn isi putih,lembot..sgt nikmat...ok dgn kuih tadi...kita ader jiran..kita buat lebih...bagi(sedekah kat jiran)...byk dah kiter blh dpt..pahala....silaturrahim...n lau kiter tbe2 terdesak..makanan xder....dgn takdir ALLAH mana thu jiran kita td pulang bekas kita dgn berisi makanan .....subhanaLLah..sungguh cantik aturan tuhan...cuma kita yng x thu bersyukur...(ni ku ingat kat diri aku jgk)kadang2 lemah n lalai..mgeloh xder duit...tp x sedar..rezeki DIA dtg bertimpa2..k lah..aku nak masuk tidoQ...t aku BebeL lagi..wassalam~

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget